Shpresa Delija Ph.D. University of Tirana, Foreign Language Faculty, English Department |
UDK 159.955.5-057.875 |
|
|
Rezime: Ovaj rad se zasniva na opservaciji sposobnosti čitanja koje studenti prve godine
primenjuju na časovima engleskog jezika, kao i na analizi samoprocene te sposobnosti. U
radu se razmatra pretpostavka da studenti mogu bolje da čitaju kada primene sposobnost
kritičkog mišljenja, a postaće kritički čitaoci samo ako ih podučimo i obučimo kako da to
čine. Kada počnu da studiraju, mi uzimamo zdravo za gotovo da studenti znaju da čitaju i
na maternjem i na stranom jeziku. Imaju zadatak da čitaju mnogo autentičnog materijala.
Međutim, svakodnevna praksa i njihovi rezultati pokazuju da oni čitaju samo radi
razumevanja teksta. U srednjim školama učenici uče da čitaju kako bi došli do određenih
informacija. Studenti prve godine ne uče da čitaju da bi shvatili suštinu, niti razvijaju
sposobnost kritičkog mišljenja. Mnogi još nisu naučili ni da analiziraju tekst putem pitanja
i odgovora kojima se proverava razumevanje. Današnji studenti uopšte ne vole da čitaju, ali
kada čitaju, čine to iz zadovoljstva. Kada čitaju da bi uradili neki zadatak i kada pri tome ne
razumeju tekst, oni odustaju pre nego da se potrude da prevaziđu poteškoće u zadatku. |
|
Ključne reči: autentični materijali, razumevanje, kritičko čitanje, veštine čitanja.
|
|
Preuzmite ceo članak u PDF formatu (English) |