Doc. dr Jasmina Đorđević
|
UDK 371.3::811.111 |
|
|
Резиме: Овај чланак је покушај да се поново открије нарација у првом лицу – не као
метода у истраживању, већ као наставна техника у учионици енглеског језика. Разлог
за то је да када се студенти суоче са страним језиком, да би га разумели, имају потребу
да га претворе у своје лично искуство. Који је бољи начин да се то постигне ако не да
се разговором о томе сами у то увере. За разлику од разумевања које је засновано на
логичном и апстрактном мишљењу, карактеристично за математички модел учења, где
се природне појаве чупају из контекста и смештају у категорије, наративно разумевање
је у основи процес објашњавања на основу реалних догађаја. Појаве, догађаји или страни
језик могу се интегрисати у окружење које у општем смислу зовемо живот. Најизраженија
предност нарације у првом лицу у настави енглеског језика као страног језика јесте да
ученици науче да и на страном језику разумеју исто онолико колико и на матерњем.
Стога, након краћег осврта на нарацију у првом лицу као методу у истраживању, у овом
чланку биће понуђени применљиви и употребљиви начини за интеграцију нарације у
првом лицу у методологију наставе енглеског језика као страног. |
|
Кључне речи: нарација у првом лицу, искуство, учење енглеског језика као страног, значење језика |
|
Preuzmite ceo članak u PDF formatu (English) |